DokumentumokEseménynaptárJó gyakorlatainkNyitóoldalIskolatörténetNévadókMunkatársakHivatkozásokTámogatókSzabályzatokDiákokKépekVersenyeredményekKépzéseink
 
További Ganz-Munkácsy weblapok Minőség, hatékonyság, esélyegyenlőség (Innováció a Ganz-Munkácsy Szakközépiskola és Szakiskolában) innovacio. ganz-munkacsy.hu A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó intézmény, referenciahely: ganzreferencia. ganz-munkacsy.hu A Ganz Ábrahám és Munkácsy Mihály Szakközépiskola és Szakiskola weblapja: ganz-munkacsy.hu GÖK Műszaki klub: muszakiklub. ganz-munkacsy.hu A Ganz Székhelyiskola könyvtárának honlapja: konyvtar. ganz-munkacsy.hu A Munkácsy Tagiskola könyvtárának honlapja: munkacsykonyvtar. ganz-munkacsy.hu


Legutolsó frissítés:
2013. Okt. 9. 15:21
Jelenleg 15 látogató tartózkodik az oldalon.Összes látogató: 22639Ezt az oldalt 3057 alkalommal jelenítették meg. Ebből az egyedi letöltés 2680 volt.

"Igyunk egy csésze teát!"

2010. december 8-án a Munkácsy Tagiskola könyvtárában a TÁMOP – 3.2.2. projekt keretében a tagiskola „Jó gyakorlatai” közül az „Igyunk egy csésze teát” címűről tartott előadást Detrichné Kiss Zsuzsanna kolléganő a pályázatban résztvevő iskolák képviselőinek, illetve a kollégáknak. Az előadó bemutatta a sikeres rendezvénysorozatot, ismertette röviden az eddigi foglalkozásokat, kitért ezeknek pozitív fogadtatására, nevelési-oktatási hozadékára.

A jól sikerült előadást kötetlen szakmai beszélgetés követte, a résztvevők köszönetüket fejezték ki az általuk nívósnak ítélt rendezvényért, és külön köszönték a kedves kis ajándékot, mellyel megleptük őket.

Köszönöm a szervezők áldozatos munkáját. Gratulálok Detrichné Kiss Zsuzsannának.

 

 

„Színes fizikai kísérletek a semmiből” – Öveges délután

Iskolánkban tízedik alkalommal rendeztük meg a 20011/2012-es tanévben az Öveges délutánt. Rendezvényünk célja, hogy az általános iskolás gyerekek más megvilágításban is lássák a fizikát, illetve megismerkedjenek iskolánkkal.

A versenyen négy általános iskola tanulói vettek részt: Öveges József ÁMK Andráshida, Göcsej Kapuja ÁMK – Bak, Belvárosi Általános Iskola- Zalaegerszeg, Landorhegyi Általános Iskola – Zalaegerszeg. Az általános iskolás kollégák jól felkészült gyerekeket hoztak. A diákok saját maguk által készített eszközökkel mutatták be kísérleteiket, melyhez magyarázatot is adtak. A kísérletek sokszínűek voltak, a legkülönbözőbb témakörökből, pl. hangtan, Bernoulli törvénye, úszás, elektrosztatika , stb. A versenyzők igyekeztek Öveges József szellemiségét követni , a demonstrációk érdekesek ,  érthetőek , látványosak és néha humorosak voltak . A délután kellemes hangulatban telt, a versenyzők és kísérőik jól érezték magukat.

A legjobb három kísérletet a zsűri díjazta, értékes ajándékokkal (pendrive, számológép, körzőkészlet) és oklevéllel. Minden résztvevő emléklapot kapott és az iskolánk emblémájával ellátott tollat. Az értékelést a kísérlet bemutatásának módja - például a magyarázat pontossága és érthetősége, ötletessége - határozta meg.

 

 

 

"Sulira hangoló"

Iskolánk jó gyakorlata a 9. évfolyamosok számára készült. Új tanulóink az első két napot külön program szerint töltik el.

A „sulira hangoló” program célja:  

  • a beilleszkedés elősegítése
  • zökkenőmentes iskolakezdés
  • az új iskolába, új közösségbe kerülés okozta szorongások, félelmek oldása
  • az osztályközösség formálásának elősegítése
  • kommunikációs készségek fejlesztése
  • a diákok megismerkedésének és megismerésének elősegítése
  • az önállóság és a problémamegoldás fejlesztése,
  • a HH, HHH és SNI tanulók korai felismerése
  • iskolánkról pozitív kép kialakítása

 

Az első két nap az általános tudnivalók ismertetése után különböző feladatokkal, játékokkal telik, melyek során megismerhetik egymást és az osztályfőnökök is képet kapnak az egyes tanulókról. A második nap végén név nélküli értékelést kérünk a diákoktól, akik őszintén megfogalmazzák, mi tetszett illetve nem tetszett nekik. Általában pozitív visszajelzések érkeznek. Ennek is köszönhető, hogy ez a program évek óta sikeresen működik iskolánkban.

  

 

 

"A digitális kompetenciák fejlesztése az interaktív tábla alkalmazásával" – továbbképzés pedagógusoknak

Az IKT eszközök iskolai elterjedésével megnövekedett a nem informatika szakos tanárok igénye ezek használatára. A gyakorlat azt mutatta, hogy idegenkedtek az informatikai eszközök tanórai alkalmazásától, mert nem rendelkeztek megfelelő hozzáértéssel. A sok egyéni megkeresés és segítségnyújtás után vált egyértelművé, hogy szükség van egy szervezett képzésre.

Az iskolánkban tanuló diákok többsége készség szinten rendelkezik az IKT eszközök használatával, míg a nem informatika szakos tanárok egy része idegenkedik ezek használatától. A jó gyakorlat célja a digitális távolság áthidalása tanár és tanuló között.

A projektorral szervezett tanítási órák az előre elkészített bemutatók és digitális tananyagok frontális bemutatására adnak lehetőséget tanár és diák számára egyaránt. Az Internet által biztosított oktatóprogramok és digitális tudásbázisok is elérhetővé válnak, melyek használatának oktatását is tartalmazza a képzés.

Ezen túlmutat az interaktív tábla alkalmazása, mely lehetőséget ad a bemutatás mellett gyakorlásra, számonkérésre, tantárgy-specifikus alkalmazások előhívására és a klasszikus táblai munka innovációjára.

A jó gyakorlat fejlesztésének fázisai:

· Az előkészítő fázisban az igény- és szintfelmérés után történt a tematika „tényleges” kidolgozása, mely tartalmaz alapfokú hardverismereteket, szoftverhasználatot illetve általános és tantárgy-specifikus felhasználói ismereteket.

· A bemutatók után sok egyéni gyakorlási lehetőséggel kiegészítve dolgoztunk ki a kollégák speciális kéréseinek megfelelő alkalmazásokat. Például matematikában a függvényábrázolás, földrajzból térképismeret, fizikából áramkör-rajzolás, énekből kottázás, magyar nyelvtanból mondatelemzés, történelemből esemény-szimuláció. A résztvevő kollégák az eszközök használatán túl megtanulták a digitális tudástárak és adatbázisok használatát is.

· A tanfolyam zárásaként minden résztvevő készített egy bemutató foglalkozást a megismert eszközöket használva, amit később a saját szakmai munkaközösségében szintén bemutatott.

Általános tapasztalat, hogy az iskolák többségében nem alkalmaznak oktatás technikust, illetve a rendszergazda kapacitása nem elegendő arra, hogy az IKT eszközök tanórai beállítási feladatát biztosítsa. A jó gyakorlat célja, hogy a résztvevő pedagógusok a tanultakat gyakorlatban is biztonsággal tudják önállóan alkalmazni.

 

www.nfu.hu
Webdesign és programfejlesztés:
Tüske Balázs (tuskebganz@freemail.hu)
Legfrissebb oldalak:Versenyeredmények1956-os témahétJó gyakorlatainkÖkolábnyom tesztKépzéseink HírlevélFeliratkozásLeiratkozás
Elérhetőségeink: Címünk:
8900 Zalaegerszeg,
Gasparich u. 27.
Telefonszámunk:
06-92 596-372
E-mail címünk:
ganzreferencia@
ganz-munkacsy.hu
OM azonosító:
037650
Alapítványok adószámai: Ganz Ábrahám Diákalapítvány 18955400-1-20 "Munkácsy Szakközépiskoláért" Alapítvány 18958410-1-20